سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاس کبود
همگان را به شتاب خواهانند و همگان مهلت جویانند ، و همه را وقتى معین نهاده‏اند و آنان درنگ مى‏کنند و از کار باز ایستاده‏اند . [نهج البلاغه]

نویسنده: یاس کبود  سه شنبه 84/10/6  ساعت 10:33 صبح

هوالرفیق

بهانه ای برای وصال

سلام برشما رهپویان وصال یار،مژده باد شما را که بهانه ای برای قرب نزدیک است .چهار شنبه 25 ذی القعده روز دحوالارض است یکی از چهار روزی که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است .در روایتی روزه اش مثل روزه هفتاد سال است و روایت دیگر کفاره هفتاد سال هر که روزش را روزه و شبش را به عبادت بسر برد از برایش عبادت صد سال نوشته شود و برای روزه دار هر چه در آسمان و زمین است استغفار می کند .این روز روزی است که رحمت خدا در آن منتشر شده است و برای عبادت و اجتماع برای ذکر، اجر بسیاری است .بغیر از روزه و و ذکر وغسل دو عمل دارد که به مفاتیح مراجعه شود .

کریما، با دیده فضلت بر ما بنگر و توفیق فیوضات معنوی را بر ما بیفزای.

التماس دعا  انشاالله فرج مولا



نویسنده: یاس کبود  دوشنبه 84/10/5  ساعت 2:15 صبح

هوالرفیق

وضوء راهی برای طهارت از آلودگی است.انسان در اجتماع با بسیاری از افراد در ارتباط است در نتیجه قهراً همانند حضرت آدم رو به طرف آنها خواهد کرد و به محض رویارویی مطمئناً آلوده خواهد شد .چه بسا انسان با یک دعا خواندن حال خوشی پیدا می کند اما همین که از منزل بیرون آمد و در اجتماع قرار گرفت ،به محض نگاه کردن به چهره مردم آن حال خوش از او گرفته می شود .که این آلودگی را خود جان انسان به انسان گزارش می دهد و اعلام سقوط می کند .اما فرموده اند وضوء بهترین راههای بر طرف نمودن از آلودگی قهری محیط است.

پس بیایید با دائم الوضوء بودن همواره از این آلودگی ها بر حذر باشیم. باشد که حضرت حق نیز توفیق عمل عنایت فرماید.

پروردگارا

بر ما اسیران نفس عنایتی فرما و توفیق رهایی یافتن از بند اسارت را نصیبمان گردان.

التماس دعا انشاالله فرج مولا



نویسنده: یاس کبود  یکشنبه 84/10/4  ساعت 10:22 صبح

هوالرفیق

فرخنده میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)بر تمامی پویندگان حق و حقیقت مبارک باد.

نکته ای را که باید توجه داشت این است که به قصص قرآنی فقط صرف پرداختن به یک داستان نیست بلکه رمز این قصه ها در قرآن آن است که هر کسی بخواهد از حیوان بودن به در آید و به مقام انسانیت برسد باید مسیری را طی کند که در این مسیر همانند پیامبران دچار حوادث و موانع شود و با مشکلاتی برخورد کند.مثلاًاگر کسی از امشب بگوید:خدایا می خواهم بیایم تا تمام آنچه را فرمودی ،بدان عمل کنم از فردایش خواهد دید که مشکلی برایش پیش آمده است همانند مشکل حضرت آدم (ع)یک حادثه ای اتفاق افتاده همانند حادثه موسی (ع)یک واقعه ای رخ داده همانند واقعه عیسی (ع)

حال اینکه عرض کردیم اینگونه نیست که قصص قرآن صرف یک قصه باشد بلکه همه آنها بیان سیر وجودی انسان در مسیر تکامل است .

‍ البته اگر کسی بخواهد آدم شود باید بداند که آدمیت با گرفتاری همراه است که لقد خلقنا الانسان فی کبد  یعنی انسان را در سختی بزرگ می کنیم .اگر کسی از لابه لای سختیها بالا نرود اصلا بزرگ نمی شود .نتیجه کلام این است که هم سیره بودن با پیامبر و آل او این شرط را می طلبد که انسان تمام دستورات ایشان را عمل کند اگر چه برای جامه عمل پوشاندن آن فرامین ،مشکلات و سختی های بسیاری را در مسیر حرکت پدید آورد.

پروردگارا

زبانمان را به ذکرت گویا،دلمان را از مهر و محبتت سرشار و قلبمان را از عشقت بیتاب گردان.

باشد که با عنایت خاصه حضرت حق توفیق عمل حاصل گردد.

التماس دعا   انشاالله فرج مولا



نویسنده: یاس کبود  شنبه 84/10/3  ساعت 5:14 عصر

هوالرفیق

شرط زیارت آسمان ،وداع با زمین است.

یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشیم .این است که در طهارت ظاهر و باطن دقت نماییم .شاخصه مرتبه طهارت ظاهر وضوءمی باشد.(الوضوء نور )وضوء گرفتن نور است .پیامبر (ص):خداوند وضوءرا واجب کرد زیرا نخواست بندگانش با دنیایی که بدان آلوده اند وارد نماز شوند زیرا بنده به دنیا آلوده است و شبانه روز در این آلودگی به سر می برد .نتیجه اینکه انسان با وضوء گرفتن خود را آماده می سازد برای ورود در منطقه نورانی دیگر به نام نماز .

بر گرفته از کتاب مراتب طهارت استاد علامه حسن زاده آملی



نویسنده: یاس کبود  شنبه 84/10/3  ساعت 5:4 عصر

هوالرفیق

می دانم که هستی ،ای هستی ز تو ،می دانم که ناظری بر همه عالم ،ای حضور غایب . پس دستگیرم باش .در این تاریکای زمان ،از سیاهی و نخوت برهانم و به سوی طلوع ایمان راهنمایم باش . بگذار تا در چشمه رحمتت ،تن آلوده فانیم را بشویم و کبر و خود پسندی را از خود دور سازم .نمی خواهم در گردونه زمان ،همچون گوی حقیری باشم که به هر چیز تن می دهد . می خواهم آن باشم که تو می خواهی ،پس معبودم ،دستگیرم باش .

 آغاز راهی هستم که با امید به مدد حضرت حق و مولایم ولیعصر(عج) پا به عرصه ای گذاشتم که انشاالله موجبات خرسندیشان را فراهم آورم.

سلام بر شما عزیزانی که این مطالب را برگزیدید .امید وارم خداوند متعال توفیق عمل به همه ما عنایت فرماید.

التماس دعا  انشاالله فرج مولا

 



<      1   2   3   4   5      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شرط توفیق انجام کار نیک
[عناوین آرشیوشده]


 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت



اوقات شرعی


تعداد کل بازدید
145930
تعداد بازدید امروز
11
تعداد بازدید دیروز
5

درباره خودم
یاس کبود
یاس کبود
هوالرفیق هیچ لذتی در زندگی برایم به اندازه لذت مناجات و نیایش با حضرت حق و اهل بیت نیست .و زندگی بدون آنها برایم دشوار است .بزرگترین آرزویم جلب رضایت حضرت حق و بندگی اوست. الهی اگر یکبار گویی بنده من از عرش بگذرد خنده من
لوگوی خودم
یاس کبود


لوگوی دوستان






دوستان

دکتر غریب
شکافنده علوم
یاد یاران
سلوک
صهبا
محبان مهدی
بسوی ظهور
کیست مرا یاری کند
حجره طلبگی
دانش
حاجی
حکمت تازیانه
دفتر مقام معظم رهبری
رهپویان وصال شیراز
وبلاگ گروهی دانشجویان دانشکده مجازی علوم حدیث
کتاب نور
صفحات انتظار در فراق گل نرگس
مذهب و هنر
یاس کبود
وبلاگ هشتم
به یاد شهدا
لوح دل
پارسی بلاگ



حضور و غیاب
یــــاهـو

موسیقی وبلاگ



آرشیو
دی ماه 84
بهمن 84
اسفند 84
فروردین85
اردیبهشت 85
خرداد 85
تیرماه 85
مرداد ماه 85
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385


اشتراک